Concerten

Gasthuiskerk
Voor de concerten in de Gasthuiskerk vindt u op de website: www.gasthuiskerkdoesburg.nl informatie over de prijzen en mogelijkheden tot kaartverkoop.

Zomeravond orgelconcerten voor muziekliefhebbers in de Martinikerk

Na het opheffen van de Stichting Doesburgse Muziekcultuur, Stidomu, heeft Stibema, Stichting Behoud en Exploitatie Martinikerk, zich bereid verklaard om de succesvolle orgelconcerten op de donderdagavond een vervolg te geven.
In een reeks van 8 concerten spelen succesvolle en beroemde organisten op één of meerdere orgels van de Martinikekerk.

Kaarten à € 12,50 p.p. zijn te reserveren via www.martinikerk-doesburg.nl/programma.
Ook zijn kaarten te koop aan de zaal, aanvang 20.00 uur, kerk open vanaf 19.30 uur.

Een unieke kans voor muziekliefhebbers die orgelmuziek een warm hart toe dragen.
Na afloop is er gelegenheid om onder het genot van een drankje na te genieten van één van de concerten. Voor meer informatie: www.martinikerk-doesburg.nl.

Walcker orgel
Sinds voorjaar 2003 staat in de Doesburgse Grote of Martinikerk een kabinetorgel, gebouwd in 1805 door de Groningse orgelbouwer Heinrich Hermann Freytag (1759-1811). Het is een van de drie thans bekende door hem gebouwde kabinetorgels.