Gedichtenwedstrijd 2024

Uitslag en onthulling van het winnende gedicht

Op zondag 4 februari 2024 vond in de Martinikerk in Doesburg de prijsuitreiking plaats van de gedichtenwedstrijd van de PGAD, de Protestantse Gemeente Angerlo Doesburg.

Het thema van deze wedstrijd was “THUIS” . Dit was ook het thema in de landelijke week van de poëzie. Bijna zeventig gedichten hadden dichters en dichteressen naar de jury in Doesburg gestuurd.

In de bijeenkomst in de Martinikerk vond een bloemlezing plaats van de gedichten over dit thema, die ingezonden waren. Jan Ravensteijn, voormalig stadsdichter declameerde deze gedichten, begeleid door het bezielende pianospel van Zwaan Stam. Daarna werden de drie winnaars bekend gemaakt.
De derde prijs ging naar Joseline Bakx, de tweede naar Anna van Cooten en de eerste prijs belandde bij Joost Hontelez. Het winnende gedicht hangt inmiddels aan de buitenmuur van het koor van Martinikerk. Burgemeester Loes van der Meijs die elk jaar het winnende gedicht onthult, onthulde ook dit gedicht. Het hangt het hele jaar daar aan de muur, te lezen voor ieder die er langs loopt en het leest en vermoedelijk eigen leven en gedachten in het gedicht herkent.

Op de foto: Burgemeester Loes van der Meijs en dichter Joost Hontelez voor zijn winnende gedicht.