Paaskaars ontwerpen

UITNODIGING ONTWERPEN PAASKAARS 2023-2024

Ook dit jaar willen we weer een geheel eigen ontwerp de paaskaarsen in de Galluskerk en de Marinikerk laten sieren.
Wij zijn blij dat dit een traditie begint te worden😊

Het thema dit kerkelijk jaar is “Aan tafel”. Verder kan gedacht worden aan de grote thema’s waar we mee geconfronteerd worden:
Energie, Vrede, Klimaat, Biodiversiteit, Ongelijkheid en Zingeving.

U kunt uw ontwerp(en) met toelichting sturen aan: scriba@pg-angerlodoesburg.nl.

Uiterste inleverdatum: 3 maart 2023!

Laat uw creativiteit vloeien; wij hopen op een groot aantal inzendingen.
Op 8 maart zal de Kerkenraad een keuze maken.

PAASKAARSEN…

De Paaskaars symboliseert het licht van de opgestane Jezus. De kaars wordt in de Paasnacht ontstoken en brandt het hele jaar in alle vieringen. In de dienst van Goede Vrijdag wordt de vlam gedoofd, waarna in de Paasnacht de nieuwe kaars de kerk wordt binnengedragen en ontstoken.

De gedoofde kaars wordt aan een gemeentelid geschonken.

Elk jaar vragen we gemeenteleden om een Paaskaars voor het komende jaar te ontwerpen. Het jaarthema van de landelijke PKN was voor 2020-2021 ‘Het goede leven’. Daarbij sluit het ontwerp van de Paaskaars zoveel mogelijk aan.

Kerdiensten
Paaskaars 2020-2021