Bazaar 2025
50 jaar geleden, in het jaar 1975, zijn we begonnen met de bazaar in de Martinikerk. Hoe mooi is het niet om er daarom dit jaar een feestje van te maken?
Op 11 en 12 april 2025 is er weer bazaar. Vrijdags van 10.00 uur tot 16.00 uur en zaterdags van 10.00 uur tot 15.00 uur.
Spullen brengen:
Op zaterdag 5, maandag 7, dinsdag 8, en woensdag 9 april kunnen er spullen gebracht worden tussen 10.00 uur en 12.00 uur in de Martinikerk aan de marktzijde. Eigenlijk kunnen we alles gebruiken, één uitzondering wil ik graag noemen en dat zijn onbehouwen zware kasten en al helemaal als het donker eiken is. Zelfs kunt u dit jaar nog afscheid nemen van uw koelkast of wasmachine, mits deze nog functioneren. Handdoeken zijn ook welkom.
Ongetwijfeld heeft u al rekening met de bazaar gehouden door thuis spullen te verzamelen voor de bazaar. De bazaarcommissie zou het bijzonder prettig vinden als het u lukt deze spullen zelf af te leveren op de genoemde tijdstippen, want het ontbreekt ons aan voldoende menskracht om bij iedereen thuis de spullen op te halen.
In die gevallen dat u echt niet in de gelegenheid bent om uw spullen naar de Martinikerk te brengen, kunt u een beroep op mij doen en dan maak ik met u een afspraak om de spullen op te halen met onze aanhangwagen. Dit vindt niet eerder plaats dan in de week van de bazaar. U kunt dan met mij contact opnemen, tel 0313-475693.
Medewerkers:
We doen ook weer een beroep op al onze medewerkers. Wat zou het fijn zijn om u weer te ontmoeten tijdens de bazaar en dat u ons wilt helpen met de verkoop van spullen bij de diverse kraampjes. We rekenen weer op u, want zonder uw aanwezigheid kan de bazaar gewoon geen doorgang vinden en dat is nu precies wat we niet willen.
Op maandag 7 april gaan we de kerk inrichten, vanaf 10.00 uur zijn we in de Martinikerk om de kerk leeg te halen, beginnen we met het opbouwen van de kramen voor de bazaar. Hiervoor zijn fitte en sterke mensen nodig. Ik hoop van harte dat we weer op u mogen rekenen, want daar begint in feite de ontmoeting al en het samenwerken. Zet het alvast in uw agenda.
We hebben al van veel mensen toezeggingen gekregen dat ze er weer bij zijn dit jaar. Wellicht hebt u nog niet aangegeven dat u ook graag wilt meehelpen. Dat kan gelukkig nog steeds. Meldt u dat even aan Diana Immerzeel, diana@house-of-innovation.nl
Servië:
Wat dit jaar naast de eerder genoemde 50 jaar extra bijzonder maakt, is dat de bazaarcommissie geen container nodig heeft, want alle spullen die overblijven krijgen een “tweede leven” in Servië. Eén van de bazaarmedewerkers heeft contacten in Servië en deze mensen gaven vorig jaar al aan of de overgebleven spullen niet naar Servië vervoerd zouden kunnen worden. De bazaarcommissie heeft dit plan enthousiast omarmd en samen met een aantal mensen gekeken of e.e.a. haalbaar is.
Welnu, we gaan het doen! Hoe mooi is dat? Alles hoeft niet de container in, maar wordt naar een arme regio in Servië gebracht waar we veel mensen een enorm plezier doen met deze spullen. Natuurlijk brengt zo’n operatie de nodige kosten met zich mee, maar van enkele sponsoren hebben we al een startkapitaal. We komen nog wel iets tekort.
Graag doet de bazaarcommissie een beroep op u. Voor het geval u dit ook een goed initiatief vindt, kunt u ons helpen door een bedrag te storten op het rekeningnummer van de diaconie van de protestantse gemeente Angerlo/Doesburg onder vermelding van “bazaar Servië”. Wat een prettige bijkomstigheid voor u kan zijn, is dat uw eventuele gift aftrekbaar is voor de belastingen, omdat de diaconie een ANBI status heeft.
Helpt u mee om dit mooie initiatief tot een goed einde te brengen? Rekeningnummer Diaconie: NL78 TRIO 0198306016 o.v.v. bazaar Servie. Elke gift is welkom!
Ik hoop van harte dat we met elkaar weer een mooie bazaar kunnen houden met vele waardevolle ontmoetingen en natuurlijk met veel plezier met elkaar, want het is toch elk jaar weer een feestje, nietwaar?
Hartelijke groet, namens de Bazaarcommissie,
Ernst Boesveld.